Wednesday, October 10, 2012

Kami Tetap Setia Walaupun Tersisih Dari Kemajuan

Kesian! tak lama lagi penduduk kampung ini akan mendapat durian runtuh..terima kasih kerana tak lama lagi zink baru, tangki biru dan 'angpau' akan diedarkan, tak apa asalkan dapat habuan sikit kami sudah gembira...'fixed deposit' lah katakan..

Biar hidup miskin dan daif asalkan boleh hidup dengan aman dan tenteram..itulah penduduk kampung yang berjiwa sederhana dan penuh kesyukuran, asalkan mereka ini diberi sedikit 'janji' sudah pasti akan setia sampai mati..

Tapi....sampai bila??! yang paling banyak 'berjasa' itulah yang tersisih..kadang terfikir, mengapa hidup ini tidak adil? dan ianya memang selalu begini...

Jangan salah faham, kami tetap bersyukur kerana zink baru boleh menggantikan atap rumah yang dah uzur ini...tangki biru boleh menadah air hujan untuk minum, memasak dan mandi, kalau hujan lebat boleh penuh juga tangki tu, bolehlah jadi bekalan untuk seminggu..

Kami tahu bahawa mereka tahu kami hidup dalam keadaan ini, tapi tak apa kami bersyukur kerana kami masih sihat dan masih lebih baik daripada insan-insan yang tidak memiliki apa-apa..


No comments:

Post a Comment